18 Haziran 2011 Cumartesi

gitmeseydim çürürdüm gittim çürüdüm.

gitmeden önce sana bir hikaye anlatacağım. gitmeden diyorum evet gidiyorum sen istedin gitmemi. sana gelmem için hiçbir şey yapmazken gitmem için çok şey yaptın! farkındaydın ya da değildin ama yaptın. (konumuz zaten bu değil) neyse gitmeden anlatayım şu hikayeyi. bu hikaye iki kahramanlı bir hikaye. ejderhalar yok savaşılan, kahramanlardan biri diğerinden üstünde değil. ateş çıkmıyor avuçlarından uçmuyorlarda, sıradan basit kahramanlar uğruna savaşılan bir prenseste yok oysa sen güzel prensesler seversin ama üzgünüm yok.
adı da yok bu adamların cinsiyetleri de yok. nasıl diye sorma. yok işte. kahraman onlar iyilik mi kötülük mü amaçları bilmiyorum. anne ve babalarımız gibiler hiç sevişmemiştir ve bizide leylekler getirmiştir.ne leyla ne de mecnun bu kahramanlar. - az kaldı gitmeme ve hala anlatamadım.-
kahramanlarımız yolda yürürken uzun uzun yürürken,-düşündüm de bilemedim şimdi kurt mu çıksın kuzu mu karşılarına, kuzu çıksın değil mi?- iyi olmayan bir kuzu çıkmış karşılarına. iyi değilmiş hemde hiç. çok kötüymüş bu kuzu -hikayemde bir rol istersen kuzu olabilirsin. sevimli, tatlı, şeker mi şeker ama bir o kadarda yalancı kötü gaddar. ne yün verir ne süt verir eti zaten alamazsın bıçak görse kaçar o kadar kötü yani.
sen kuzu ol. kahramanlardan biri sorar: ne ararsın kuzu
kuzu: yeşil yeşil çimenler
kahraman: üzerine basıyorsun ya işte
kuzu:biliyorumonları az önce çiğnedim. bana basılmamış taze çimenler lazım.
-çimenlerde ben olayım. kırık, ezik ve ıslak hiçbir güneş kurutamasın beni sararıp solayım. hani ezilmiş çimen hele ki ıslaksa çürür ya öyle çürüyeyim. vıcık vıcık yediğin bitirdiğin beğenmeyip tükürdüğün çiğneyip geçtiğin-
-özür dilerim kahramanları unuttum yine-
gittiler kahramanlar hiçbir kraliyette bulunamadılar. hiçbir prensesi sevmediler, prenseslerde onları sevmediler çünki hiç görmediler - görmeden nasıl sevilebilir ki bir insan görmeden duymadan bilmeden oysa bak ben gidiyorum duymayacağım seni görmeyeceğim, görmedim zaten yinede seveceğim. neyse konu kahramanlarımızdı.)
dünya ne iyi ne de kötü oldu onlar gidince kahramanlarımız ne iyi ne de kötüydü çünkü.
yürüdüler yürüdüler belkide dünyanın sonundan aşağıya düştüler. - kuzu mu? uzaklarda yaşıyordur heralde çimenlerse öldü belkide bir kurt yemiştir kuzuyu yok ama yememiştir, ama çimenler çürüdü. sende merak etmedin çimenleri.-
şimdi gideyim ben hiçbir krallıkta bulama beni. belki yürürüm yürürüm yürürüm ve düşerim dünyanın sonundan. bir kara deliğin içine şimdikinden daha karanlık olamaz heralde dünyam.
gideyim mi? evet gideyim gelememi istemedin. gelmem için hiçbir şey yapmadın ama gitmem için çok şey yaptın.
gitmem için çok şey yaptın kalsaydım çürürdüm belkide...
"bilmem belkide" dedi çimen.
"gittin yine de çürüdün" dedi kuzu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder